.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سئوال از وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان این که توضیحات وزیر اقتصاد دربار عدم واریز 10 هزار میلیارد تومان به صندوق ذخیر ارزی، قانع کننده نبوده است، از طرح این سئوال در صحن علنی مجلس خبر داد.

"عباسعلی نورا" گفت: بر اساس محاسبات دقیق من و سایر کارشناسان اقتصادی، هم اکنون باید دست کم 10 هزار میلیارد تومان به صندوق ذخیره ارزی واریز شده باشد؛ این درحالی است که حتی یک ریال هم به این صندق واریز نشده است.



وی افزود: میانگین فروش نفت در 9 ماه گذشته دو میلیون و 266 هزار بشکه در روز و میانگین قیمت فروش هر بشکه نفت در باه زمانی بالا، 76 دلار بوده، این در حالی است که در دو ماه گذشته میانگین قیمت نفت افزون بر 86 دلار بوده است.



نورا تصریح کرد: با محاسبه میانگین 80 دلار برای هر بشکه نفت در سال جاری، دست کم به ازای هر بشکه 15 دلار مازاد درآمد، عاید دولت شده است که از این میزان بر اساس قانون باید 80 درصد به صندوق ذخیره ارزی واریز می شد.



نماینده مردم زابل و زهک ادامه داد: با توجه به محاسبات انجام گرفته باید هم اکنون رقمی افزون بر 10 هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره ارزی موجود باشد که البته تاکنون یک ریال هم واریز نشده است.



وی با بیان این که وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته (سه شنبه 26 بهمن) برای پاسخ با سئوال نمایندگان در کمیسیون عمران حضور یافت، تأکید کرد: سئوال من از وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت عدم واریز 80 درصد درآمدهای مازاد نفتی بود که با کافی نبودن توضیحات وزیر، این سئوال در صحن علنی مجلس نیز مطرح خواهد شد.



نورا توضیح داد: در سال جاری با افزایش قیمت نفت، میزان درآمدهای دولت به طور چشمگیری افزایش یافته است، اما این افزایش درآمد که رقم بالایی هم است، پیدا نیست.



به گفته این نماینده، در باره درآمد سه هزار میلیارد تومانی دولت از محل تهاتر و نحوه مصرف آن نیز ابهام و تردید وجود دارد که درباره این مسئله نیز در صحن علنی مجلس از وزیر اقتصاد سئوال خواهد شد.



شفاف نبودن دخل و خرج دولت، در شأن نظام اسلامی نیست



نورا افزود: شفاف نبودن دخل و خرج دولت ابهام های زیادی را برای کارشناسان اقتصادی ایجاد کرده است و این در شأن یک نظام اسلامی نیست.



نماینده دور هشتم مجلس، با بیان این که 10 هزار میلیارد تومان، پشتوانه مالی مهمی برای جمهوری اسلامی است، گفت: اگر این مقدار پول به صندوق ذخیره ارزی واریز می شد، نظام جمهوری اسلامی در روابط بین المللی وجهه قدرتمندتری پیدا می کرد.



عملکرد ضعیف دولت در مدیریت اقتصاد کشور



وی همچنین کند شدن روند عمران و آبادسازی کشور را نتیجه بی برنامه بودن تصمیم های دولت خواند و از عملکرد ضعیف دولت در مدیریت اقتصاد کشور انتقاد کرد.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین افزود: در صورت عدم ارائه گزارشی دقیق و صریح درباره عدم واریز مازاد درآمدهای نفتی به صندوق ذخیره ارزی، راهی جز بازخواست و استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی متصور نیست./90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.